הדיורמה של יוהאן

באך נטש באמצע קונצרט האביב
ונכנס בטעות לסטודיו של הערפדה, מדמואזל סטפאני ועכשיו הוא נסער.
היא שחטה אותו במט כזה… שכל מחברות התווים שלו יראו מה זה
ויחרטו במוחו טוב-טוב את ערכו של הישבן הבורגני.
בנוסף, הכתימה את מחלפותיו ומחצה ברקותיו ובתנוכיו דיו שחור.
מיותר לציין שתיעבה את יצירותיו, במיוחד את השמימית – אייר (AIR).

לו רק הייתה מוכנה להקשיב, היה בשמחה מפרק עבורה את התיבות – מגלה את השברים –
שהרי אחת לגיטרה, שנייה לפסנתר ושלישית לעוגב מהגוני.
אבל זו אישה עם מכחולים, הידק בשיניו – אמזונה, רק שפת מהלומות.
מובן שלעולם חוזרת ועתה אין שום צורך ש"יעבדו איתו",
או יסבירו לו את משמעותם הצורמת של הזמנים המודרניים.

ודאי שניסה, מספר לא מבוטל של פעמים,
להאזין למלודיה של "גבר הולך לאיבוד" (כולל ביצוע מקיסריה),
אך נאלץ לסתום את אוזניו בכוח.
הלחות של הצליל הייתה בלתי אפשרית.
בהווה למד את הלקח המלוח על בשרו,
כי קיסוס שמזדחל ממרפסת אבן קפואה בלב ליבה של אירופה,
איננו בהכרח ידידותי יותר משיחי שרך ים-תיכוני.

9 מחשבות על “הדיורמה של יוהאן

  1. דווקא התמוגגתי, אמנם לאחר מאמץ קל שנדרש לטיפוס על ערבסקות המילים המתעקלות. חייכתי בהנאה זדונית למקרא "להאזין למלודיה של "גבר הולך לאיבוד" (כולל ביצוע מקיסריה)" . הבך שצרפת מעולה (לא שאני מבדילה בין הביצועים השוניים) והקופסה מרנינת לב.
    חג מימונה שמח

    אהבתי

    • תודה שולמית,
      חיפשתי כל כך הרבה ביצוע שממש ימצא חן בעיני, ואני שמחה לשמוע שגם את כמוני, חושבת שהוא מעולה (יש המון ביצועים ליצירה הזו…).
      גם לי דיורמה הייתה עניין חדש עד שרכשתי את זו ועכשיו הרגשתי שהגיע העת להפשיל שרוולים ולרהט אחת לבד. למעשה ניראה שכל דגם תלת מימדי יכול להיקרא "דיורמה" אבל חביבות במיוחד לטעמי הן הקופסאות הממוסגרות שזכוכית נועלת אותם מקדימה ואי אפשר להיכנס.
      מימונה שמחה מאוד ובמידה עם המופלטות…

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s