בדרך כלל לא מתכוונים לבעלך

באותה העת יצאתי לחופשה ובכלל עדיין לא חלפה שנה מאז שנישאנו וכבר החליף וגילף את עצמו על דלת הכניסה לביתנו שבלב היערות של צפון מדינת ניו יורק. כשחזרתי משוטטות וקניות של שבוע, מצאתי אותו מכונף על הערסל הצהוב והשתלטה עלי מבוכה אך הצלחתי לזייף התלהבות שגלשה לעדנה.
זה שבעלי הוא גבר בסגנון הרוקוקו, זאת אומרת מה שמכנים פה – 'יליד אמריקאי'  (Native American), הייתה עובדה מוגמרת כבר כשהכרנו וודאי שאחזה מלפנים כגורם אטרקטיבי. אבל ההכרח להתחכך בחיות הבר באופן פיזי כל כך, היה לי זר. לקראת החגים, כשפרוות רגליו התעבתה משמעותית ביקשתי ממנו שינמיך עם הנוצות, חוש פיזיולוגי תמיד עמד בין אצבעותיו והוא טען שהגוף שלי עצבני מדי.

אני מחשיבה את עצמי לאישה די רגילה. מצד אחד מטגנת שניצלים ומקפיאה, מצד שני יוצאת יום יום לעבודה ככלכלנית זוטרה. לו חפצתי בהתנסחות חברתית הייתי אומרת ש 'אם לי זה קרה, זה יכול לקרות לכל אחת'. מה שלא נכון, כי כששואלים – היהפוך יליד נוצותיו? בדרך כלל לא מתכוונים לבעלך. ושלי הפך ועוד איך: כבר למעלה מחמש עשרה שנה, שהוא מככב כפלסטיקאי מומחה עם קליניקה בלב מנהטן ואנשים משלמים לו בסלעי זהב מעל השולחן כדי שיגלף להם מחדש את הצורה. 

 

21 מחשבות על “בדרך כלל לא מתכוונים לבעלך

  1. אני חושש שאת טועה הפעם. היא לא היתה כלכלנית זוטרה. היא היא אשת הסיסטם הבלונדינית עם 300 סיסי בכל צד. יש שאומרים שיש בה איכויות של סיסי הנסיכה המיתולגית מחצרו של פראנץ יוזף. היא היתה איתי בקלאב בפינה של 82 והחמישית. את היית צריכה לראות איך היא מטופפת החוצה מהלימו, איך משתחלת לה באלגנטיות לתוך הלייקרה של האימונית . כמו נסיכה אמיתית היא תמיד נתנה למאמן שלה לחכות כמה דקות (כוסון הורס אבל למה לסכן הכל בעבור רומן קטן אחד?) . 
    שום כלכלנית  זוטרה. (ושכחת בבקשה לכתוב שהשניצלים הם באמת מוקפאים אבל תמיד שניצלים אורגנים מתרנגולות חופש ולא איזה פארדו מהסופר)
    סיסי הנסיכה דה לבוטקס היא ולא אחרת! 

    אהבתי

  2. בתאוריה אהבתי את המטמורפוזה אך בפועל הייתי חוששת מאלרגיה לנוצות. אהבתי את סלעי הזהב וגם את יכולת הגילוף של בעלך. בכל אופן, התרשמתי מהתקינות הפוליטית שלך ומיכולתך להכיל את האותנטיות של האחר גם כאשר הוא בעלך כי כידוע איש לא מצפה מבעל להיות אותנטי. מקסימום ספציפי.  טוב. בהגזמה, אפשר גם לסבול בעל סקפטי אף כי הייתי עוצרת ונסוגה לו נקרא בדרכי אחד סרקסטי, בעיקר עם הדבר היה מלווה ב ס מעל הראש.    

    אהבתי

    • תודה שולמית. מה זאת אומרת "איש לא מצפה מבעל להיות אותנטי" ? נאלצת לחלוק – עסקת השוויון מבחינתי (ואני חושפת פה נקודה רכה) כוללת במהודק – שניצלים תמורת אותנטיות, אחרת מה נשאר לנו (לו או לי) כבר להציע?
      נשמע נורא מסקרן אבל לא הבנתי את הסוף – "בעיקר עם הדבר היה מלווה ב ס מעל הראש" ?

      אהבתי

      • ובכן, אנחנו חלוקת בעניין האוטנטיות של הבעל. אולי , כשאתפנה מעיסוקי, אדון בנושא הסכנה שבאוטנטיות בין חברים ובני זוג. כפי שאת  בוודאי זוכרת דיברתי כבר בזכות השקר וגם ציינתי שלעולם איני עומדת מאחורי דברי. מקסימום , אני עומדת צעד אחד לפניהם או לצידם וזאת רק במקרים נדירים. עניין הכנת השניצלים אני מותירה לשיקולו של כל אדם.

        ולשאלתך על אודות ה ס . זאת החידה היחידה שהמצאתי והיא ויזואלית. דמייני לך מה זה בעל אוטנטי כש ס מעל ראשו.  אם לא תנחשי אצייר לך.  אין כאן תחכום מילולי אל אהתחכמות ויזואלית. 

        אהבתי

  3. קראתי קצת באיחור את הפוסט שלך וממש נהנתי או במילים אחרות הדלקת אותי.. בדרך כלל קשה לי להתרכז ביצרות של יוצרים ישראלים -בלי לפגוע באף אחד כמובן -פשוט אין לי סבלנות והזמן הפנוי שלי מוגבל אבל את הפתעת אותי לטובה ..דרך אגב של מי הגילוף שבפוסט..? הוא ממש טוב האם זאת עבודת יד..? אם כן זאת בהחלט אומנות לא רעה וניכר שמדובר בכשרון פראי..

    אהבתי

  4. תמר תודה על ההפניה..אכן האיש מוכשר מאוד עברתי על כמה מיצרותיו אבל לטעמי אם הייתי צריך לסווג את יצירותיו בין ליאונרדו דוינצ'י לבין ליאונרדו דיקפריו בעיני הוא הרבה יותר קרוב לליאונרדו דיקפריו משהו מתוק אמריקאי..
    טוב לרכוש מיצירותיו למזכרת אבל לא לאוסף אומנותי בלי כל קשר הפוסט שלך מצוין..

    אהבתי

    • מסכימה. העבודות שלו הן בתוך אמנות פולקלוריסטית – שכבודה במקומה מונח, אבל היא שונה בבסיס מ'אומנות גבוהה' (שזה גם כן חתיכת ביטוי בעייתי, אבל מילא…)
      ו – המון תודה.

      אהבתי

      • הערה אחת לעניין ה"אומנות הגבוהה" או שמא הכוונה בעצם לאמנות גבוהה.
        ואן גוך היה אומן גרוע. מרח כמשוגע צבע בשפכטל.
        כאמן הוא בכלל היה על הפנים. חרף מאמצי אחיו השווק של אחיו הוא מת לא רק מהדכאון (הוא פשוט היה דלפון)  

        אהבתי

כתיבת תגובה