הזמנה מסין

בעמוד החדש ו'המקצועי' שפתחתי בפייסבוק לפני כשבועיים (Tamar Hammer's Art / תמר המר – אומנות זעירה, מוזמנים לאהוב או ללייקק, אם משתחל בקלות), כתבתי שאני עושה משלוחים לכל העולם. ברור שמכיוון שלא מעורבים בתעשייה הזעירה שלי גרעינים שמפריחים לאוויר מדיני פטריות, אף ישראלי לא ממש האמין לזה, אבל הסינים – מסתבר שכן. אולי בגלל שאיום הגלובליזציה המתגלגלת לא עושה עליהם יותר מדי רושם ובכל מקרה, למרות שאני תמיד מתנגדת, הפעם דווקא שמחתי מאוד להיות זו שמדביקה וצובעת בפינות בשביל סיני או סינית. לא, אין לי מושג אם מדובר בגברת או אדון – כי כטבעה של גלובליזציה, היא הרי גם סוג מגוחך של שיווין – חוסר הידיעה ומרחק הנגיעה לא אפשרו זיהוי מגדרי. אבל הגיון תרבותי פשוט, זהה שעם שם משפחה כזה, לבטח לא מדובר בישראלים שעשו רילוקיישין לבייג'ינג ובכלל העיקר שתהיה שנה טובה, לכולם וכמות לא מבוטלת – מאה וחמישים סטים של מגנטים לראש השנה, ביקשו מי שהם לא יהיו ויקבלו.

ולא שאני בת אדם עם אנרגיה אטומית ואני גם לא גרה באזור מדברי, דחוק מכך, אבל נכנסתי לפעולה ממוקדת מתוך גרגיר פעיל של רימון אורגני, כי אישית לא סומכת על אף בוגר יחידה קרבית שיעשה את העבודה בשבילי, בעיקר אגב, אם מדובר באליטה מובחרת ואם מישהו החליט לחגוג את האקזוטיקה של ראש השנה שלנו ליד חומה שמטפסת הרים כבר אלפי שנים מבלי ליפול, אני בהחלט אעשה כמיטב יכולתי להריץ בשבילו שורות למשלוח. וסביר שזה עוד כלום לעומת כמויות הדבש שיזרמו שם בחג אל תוך פיותיהם המשוננים של דרקונים ויטפטפו על משי אדום אמיתי בשעה שְחַלוֹת עגולות מאורז יסמין יזייפו צימוקים לאנג'ל.

ולמה אני מתעסקת במחשבות על זה? כי חומר רכילותי, או אולי בחיוביות ניתן לכנות – כסקרנות, הוא כמו מצג שווא קסום של עַבְדוּת המלווה לעיתים קרובות את תהליך היצירה ומצב כזה, של קוֹפִּי פֵייסְט ('הדבק' – 'העתק') לא ממוחשב, מחזיר טעמים של פעם – כמו הארומה הנשכחת של דבש מדבורים לא ממוחזרות. כבר כמעט אי אפשר להשיג כזה היום, אבל אם משיגים מרגישים ועוד איך את ההבדל – כי הדבש של הממוחזרות עושה ישר צרבת במוח ואנליטית נדבק כל כך חזק לשיניים. רגע, מי אמר 'אהוד ברק' ולא קיבל?

14 מחשבות על “הזמנה מסין

  1. בעיני דפקא עלתה המחשבה שיש משהו משעשע בזה שאם את כבר מחליטה להצטרף לכלכלה הגלובלית ולהתחרות בקוקה קולה מקדונלד ונייקי אז בסוף זה שאת היחידה בכל העולם ששולחת תוצר על עבודת כפים זולה (וניצול!)  לסין…
    מברוק כן ירבו. 

    אהבתי

  2. אז אולי כן כדאי לי לקנות מדיח כלים מתוצרת סין,שמא הורכב בידייך,
    ביו אס איי… כמעט הזוי אבל כמה משעשע ככה מקסים.תבורכי ותבורכנה הידיים העושות במלאכה.

    אהבתי

    • אם אלו מכשירים חשמליים שהייתי שותפה בהרכבתם (ולקחתי חלק זעיר בכמה וכמה פרויקטים כאלו, כולל ליינים של מדיחי כלים) ממליצה ממש בסודי להימנע ולא לקחת צ'אנסים. והמון תודה, טליה.

      אהבתי

  3. האם כוונתך בדבורים ממחוזרות לדבורים שאינן דבורי חופש? פועלות אומללות של הקפיטליזם האמריקאי? כאלה העובדת מעל יכולתן ומקבלות מתחת לצרכיהן? בהצלחה עם סין.

    אהבתי

    • תודה רבה, ז'אן קלוד. כוונתי בדבורים ממוחזרות היא – דבורים על בסיס שכפול גנטי משביח. ניתן היום לקנות אותן דרך הרשת ולקבל אותן במעטפה הבייתה דרך הדואר וזה לגמרי אמיתי. אלו דבורים שבמעבדות נלקחה מהן הזהות ופועלות אך ורק על פי הגיון אנליטי ויעילות חסרת מצפון. הן אכן תוצר קפיטליסטי מובהק ובמקביל עם הזמן, הן סוג של אימה בפני עצמה ואני לא מתכוונת לעקיצות נוסטלגיות של פעם אלא כאמור לדבש המשחית שהן מייצרות והשתלט על השוק ולא פחות חשוב – לשם הרע שהן מוציאות לחרקים ובעלי כנף רבתי.

      אהבתי

  4. זהו זה תמר, הצטרפת באופן סופי לתרבות האמריקאית. אל תאגידי הענק שמתבוננים אל העולם כמו שלביאה מתבוננת בגנו ומלקקת את שפתיה בסרט טבע של מוטי קרשנבאום. את ומקדונלד- דאק וקולגייט ואייקיאה. לועסים אוכלוסיות שלמות ומותירים שלדים נקיים מאחור. את ומיליארד סינים שאינם טועים. אני מקווה שלפחות למשה נותר מעט חסד סוציאליסטי כדי שתעברו בשלום את התקופה הגלובאלית הנוראה. אני מאחל לך החלמה מהירה. נתראה בצד שמעבר.

    אהבתי

    • דודו, זו ממש האמת בבטן מה שכתבת פה, בעיקר הנגיעה בנושא הזוגיות מול סגנון החיים ההרסני שמסביב. ולא שהתכוונתי לדבר על כך בפרהסיה, אך כיוון שקלעת כל כך, מסתמן שזכות הציבור לדעת. שאני היא אכן האשה שמאבדת את הצפון (שוב יצא פוליטי, מה יהיה….?) מול הצלחה כלכלית וחולמת בלילות שמקדונלאדס יבקשו ממני לעצב להם את הציור על הכוס של ארוחות הילדים שלהם או אפל וחשאי מכך שידפיסו תמונה שלי על האריזות האישיות של הצ'יפס אקסטרה לארג'. ו-משה אכן צדיק סוציאליסטי שנובר כל היום בספרים וחוקר בפרטים ו-גם מצליח באופן מוסרי נעלה להשגיח שאשתו לא תאבד פרופורציות.

      אהבתי

  5. אותי זה לא מפתיע לסינים יש את זה והם גם אוהבים דבש ישראלי ואם במקרה תצליחי למכור ל1% מאזרחי סין את המוצרים היפים שלך זה יהיה דבר גדול ..
    בכל מקרה רעיון שלך יפה יצירתי וכל מה שאת זקוקה לו זאת דחיפה קלה במדרגות הרבות בחומה הסינית רק צריך להזהר שדרקון אכזר לא יחסל את כל הדבש ובסין יש לא מעט כאלה..בהצלחה תמר..!!

    אהבתי

    • תודה רבה יעקוב.
      (לאחר שפרסמתי את הפוסט קיבלתי כמה מיילים מדרקונים בסין שטענו שהם טובים ושאני מוזמנת לביקור כולל סיור מודרך בחומה. זה כל כך החמיא לי ואני לא חושבת שאעמוד בפיתוי של האפשרויות הכלכליות והתיירותיות ואכרטס לקראת ראש השנה).

      אהבתי

כתיבת תגובה