טלפון מג'נט

ג'נט שקנתה ממני את מוּצי, הרימה טלפון יבשתי לפני כמה ימים לעדכן בטון רגשני שהוא מסתגל לא רע, אבל לטענתה מאז שהתעורר אצלה על הכורסה הוא מיילל קורעי לב שהוא לא מבין איך ניצלתי את העובדה שישן ושלחתי אותו בלי בנג'י, הארנב שלו. כבר מתחיל החורף ולומר מניפולטיבית בפרצוף, שפכה שהודה בפניה מתוך קרבה מזורזת ועם כל המבוכה המתבקשת שבדבר – שיש לו בעיה לחבק בלילה בעלי חיים עם פחות ממאה אחוז פרווה.

ומכיוון שכל זה התרחש בהזיית סבך ראש ופנטזיה של גברת אחת בווסט וירג'יניה, שאני לא מכירה באופן אישי ושבמקרה יצרה איתי קשר על בסיס פונקציונלי ברוכים הבאים, יצאתי לא אחראית ובו זמנית – כן אחראית למעשיי, כי טריוויאלי שלכל תרחיש מוטיבציות להפוך לתוצאות הרות גורל ואף למרחיקות לכת ואני בטח לא רוצה לסחוב מטען כזה על המצפון שלי, חוץ מזה – חומרים רגשיים שניזונים ממועקות שקריות יכולים לשמש כדלק לא רע ליצירה, אז למה לא בעצם?

וכאילו על מנת להעצים מהלכים, מצאתי את בנג'י חסר האישיות המובנת זרוק מתחת לספה בסלון. לא חדש והתגלען שוב במלוא חיותו שאין לנו ומעולם לא הייתה לנו שפה משותפת. רק כשמוּצי גר פה בן בית, הוא תפקד כסוג של מגשר אינטלקטואלי, אבל בלעדיו לא נותרה שום כימיה מעבר להספקת גזרים וחסה – מתי שאני זוכרת, כי אנחנו לא חולקים שולחן אחד.

זו לא פעם ראשונה שאני נדרשת לשכתב מציאות מדומה והאמת שזה לא סוף העולם, אפילו יצאתי הפעם בזול – כי לצייר את מוּצי מחובק עם בנג'י – היה מכל הבחינות קל שבעתיים מלרשום אותו למשל, בזמן איכות טיפוסי מקביל, מורט את אדי העכבר עם ריח הנבלה, או להבדיל מאות אלפי הבדלות – מולק עם החיוך השמאלני שלו, ראש לבן של יונת שלום.


8 מחשבות על “טלפון מג'נט

  1. שברת את ליבי,
    בעצם בנג'י הוא ששבר אותו. המחשבה שהארנב הוורדרד נשאר לבד עם העלים הצבעוניים, ההרים המולטים בשלג, הדלעות העצומות שבכל רגע עשויות להפוך למרכבה של סינדרלה…ובעיקר האמנות הכפייתית, צער בעלי חיים. ממש.

    אהבתי

    • תאמין לי דודו, שאת בנג'י עניינים חקלאיים / ויזואליים ממש לא מעניינים, מה שכן הוא מאוד אימפולסיבי – אולי זו הסיבה לכך שתמיד היה בינינו חיכוכים ואי הבנות. אני רוצה להאמין שלא גרמתי באופן לא מודע לצער בעלי חיים מכוון, בכל מקרה עיניך הרואות שהשתדלתי מאוד לתקן.

      אהבתי

    • תודה רבה, טליה ובקשר לשמיכה יש לי שמיכת קווילט 'מזויפת' בסגנון, אבל אני תמיד (בתאוריה) חוסכת לאחת אמיתית עם איזה ציור מדהים מטלאים באמצע. בינתיים מציירים…

      אהבתי

    • תודה רבה, ז'אן קלוד, במקרה הזה אני רוצה לקוות שהמציאות עולה לחיוב על כל דמיון.
      ג'נט ק. היא מי שקנתה את השלט הראשון עם מוצי. כמו קונים אחרים שעושים הזמנה מהחנות שלי ברשת (שמגיעה אלי בצורה של מייל), אני לא מכירה אותה באופן אישי, אבל עקב רצף העניינים עם מוצי והגעגועים לבנג'י, היא ביקשה את הטלפון שלי ודיברנו אוזן לאוזן. היא נשמעה לי מאוד נחמדה והכי חשוב כמי שתתחזק בית חם ואוהב למוצי – שמהזמן שציירתי אותו ועד לזמן ששלחתי אותו אליה, עבר בערך חודש והספקתי להקשר אליו, הוא אוצר אישיותי מכל בחינה חתולית.

      אהבתי

כתיבת תגובה