על הספה של ג'ורג'י קיי

התחלתי השבוע, כמו בכל שנה בעונה הזאת, טיפול קצר מועד אצל פסיכולוג הכרכומים ג'ורג'י קיי. כשגשום הוא לא מקבל אבל אם התחזית מדייקת אפשר לקבוע איתו יום יומיים לפני, הוא לא מאוד עמוס. הטרנד של שיטת הטיפול הייחודית שפיתח תפס חזק בסוף השישים שבעים וכיום לא מי יודע מה בעייתי לשבת אצלו על הספה כי הרוב מעדיפים מסורתי או להתאמן.

יותר משאני אוהבת את ההתמודדות הישירה תחת כיפת השמים, לא אחת ציפור עוברת ומטילה גורל שמשאיר עכבות, אני אוהבת את הדרך אליו. כבר עשרות שנים שכל העצים והדרכים המובילות אליו זרועות בפקעות כרכומים וגם אם לא שמעת עליו, בסוף פברואר תחילת מרץ השאלה כבר תצא עצמה – למה יש כאן כל כך הרבה כרכומים?

אז שכבתי על הספה וג'ורג'י שכב מולי בתוך הערסל שלו. הוא שם ברקע מוזיקת חלילים דרום אמריקאית ושאל מה שלומי. אני עצובה, ג'ורג'י אבל אני לא חושבת שתרצה לשמוע. למה? כי זה קשור לענייני אקטואליה. אה… את שוב מחוברת לכל מיני ניוז רעים מהארץ שלך? כן, ג'ורג'י.

ג'ורג'י לא מאמין באקטואליה. הוא מוכן לדבר איתך על הכל ולתת אבקות של כרכומים בכמויות מסחריות רק לא לדבר על ענייני יום קולקטיביים. אני מכבדת את זה שיש לו גבולות ולא הכל מותר ולא באתי אליו כדי לדבר על איך לשנות את העולם. באתי אליו, אלף – בגלל האבקות, בית – בגלל המוזיקה וגימל – כדי שהוא יגיד לי לשים את הראש על הכרית הרטובה מהגשם של תמול שלשום, ויבקש ממני לספר לו רק דברים לא חשובים.

11 מחשבות על “על הספה של ג'ורג'י קיי

      • (: אה, אין צורך – הוא ממש לארג' עם הערסל ותמיד נותן לי לרבוץ עליו כמה שאני רוצה אחרי ה-50 דקות (כשהוא נכנס הביתה לרקוח בכרכומים שלו). וגם הערסל לא ממש יבש, כמו תרנגולת רטובה. למעשה שום דבר בחוץ לא יבש פה בחורף, גם אם יוצאת איזו קרן שמש.

        אהבתי

  1. ג'ורג'י קיי יוג'ין אורגון,
    אני יכול לחשוב על עוד כמה שמות כאלה, מתנגנים על הלשון, 
    שמות שהם למעשה התחלה של דת חדשה בהרי אורגון

    אהבתי

    • נכון, יש לא מעט אנשים שנולדו או שינו לשמות מתנגנים, ללא ספק פעולה בעלת נופך דתי.
      אנחנו אגב בעמק, ההרים מסביב כבר מלאים עד אפס מקום בטיפוסים משיחיים ולחלוטין לא פרחוניים.

      אהבתי

  2. מצאו חן בעיני ג'ורג', הכרכומית , הדשא, העץ, הספה ואת. רק דבר אחד איני מוכנה לקבל בשןם פנים ואופן- ראש על כרית רטובה מגשם. דורות של פולניות שקדו על הידע העתיק המבדיל בין אדם לכרית רטובה בגשם. אל אל לנו לזלזל באיסור הקטגורי. ועוד בפברואר שזה כידוע חודש מקפיא.  

    אהבתי

  3. תודה רבה, שולמית. את יודעת עד כמה אני מכבדת את המסורת והחכמה הנשית הפולנית שעוברת גם אצלנו במשפחה מדור לדור. אך להרגיעך, אבקת כרכומים סגולים מכהה את הרגישות לקור והופכת את מי הגשם הספוגים בכריות הספה לשמן ארומטי בעיני גופו של היושב/ת או הנשען/ת. כמובן שבין היתר גם ענין חסכוני ממדרגה ראשונה שכל פולניה תדע להעריך ולחשב (לא מכתים את הבגדים). 

    אהבתי

  4. שני לג'ורג' הוא רק הוא רק  יער נגב, מאי שם באיזור השפלה הפנימית, שפיתח את הטיפול קצר המועד באמצעות חלמוניות בזמן הקצר של פריחתן, ולנוכח הצהוב הדומה עולה בדעתי השאלה  הייתכן שיש כאן מקרה של העתקה, היתכן????????

    אהבתי

כתיבת תגובה