קמפינג – פרק 2: ג'ורג'י

ל"קמפינג" – פרק 1: צלילות / עופר גורדין

*

איזה צירוף מקרים! זה טוב… מאוד… מקפיא דם, אבל צבי לא אמר לך כלום?
בדיוק לפני שבועיים הצלחנו אחרי כזו ויה דולורוזה…. להוציא את "הכומר ז’וליאן: עדות". כן, כריכה קשה. היו כל כך הרבה בעיות עם העריכה… עינת שלם… אתה יודע… וטונות ויכוחים על הכריכה – הוא התעקש על קנבס אורגני מגרמניה וצבי בשום אופן לא הסכים, לא מוכן לגעת בשום דבר גרמני, חוץ מזה מה הפרימדונה הזה חושב? שהוא כתב מחדש את התנ"ך? בקיצור, הייתה פה מיני מלחמת עולם. אבל אישית, סימנתי לעצמי סגירת מעגל פלוס וי, כי הטקסטים של ג'ורג'י, הם שחיברו אותי טוטאלית לספרות במקור ומשם גם לעבודה כלקטורית ב"צרצר". טוב לא רק, ברור שהייתה לי מוטיבציה חזקה להשתלב בהוצאת ספרים, כי רציתי בעצמי להיות סופרת או לפחות משוררת וזה ניראה בזמנו, שלב מתבקש. עשרים שנה של בדיחת קרש. מה אתה נבהל? אני לא קשה עם עצמי בכלל. פשוט ככה התגלגלו הדברים. אתה מכיר טוב מאוד את הסיפור. אבל את החלק הזה לא שמעת אף פעם. כשלמדתי לתואר שני (הכפול) – בציוויליזציות ימיות ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, הייתי שייכת לגרעין הקשה, באדיקות. הוא היה משחרר אחת לשבוע כמה עמודים ואנחנו – בערך חמישה עשר מכורים, היינו, מחתרתית, בהיסטריה, שורפים בלילה את הזירוקס מרוב תחושת דחיפות. למה? כי אין מצב שהחומרים שלו היו נחשפים לאור יום, מבלי שהשמיים היו קורסים למחרת, תאמין לי – בלי קשת ובלי צבעים. אולי היום זה היה מתקבל אחרת, קשה לדעת. בכל אופן, את ג'ורג'י עצמו לא הכרתי אז. אף אחד מאיתנו לא הכיר. איש הקשר שלו היה סטודנט ל"פילוסופיה של התכלית" וכונה בפינו – "גחלת" (…שומר על הגחלת…). הוא היה מניח, בתא של אחת – סיגל, כמה דפים מהודקים בסיכה, אחת לשבוע ביום חמישי בערב.

השמועה הרווחת הייתה שג'ורג'י הוא דרוזי, בעל מסעדה בדאלית אל-כרמל, גרפומן שסובל מבלבול זהות תאולוגי/אתני ומחובר באופן בלתי הפיך ולחלוטין לא ברור לתקופה של אירופה בין שתי המלחמות. בהמשך, ההשערה נדדה מזרחה וביססה הנחה סולידית יותר – שמדובר בנזיר שהגיע לארץ בשנות השבעים מאוסטריה ומתגורר במנזר שבמוחרקה. הייתה לנו אפילו תכנית לעשות קמפינג בחצר של המנזר, כדי למצוא הוכחות לכך, אבל בסופו של דבר, השתפנו. מה אתה צוחק? פגשת אותו פעם?

 

8 מחשבות על “קמפינג – פרק 2: ג'ורג'י

  1. ג'ורג? אז הוא? מי היה מאמין?
    חוץ מזה המסעדה היא לא בדלית אל כרמל אלא באוספיה.
    וחוץ מזה שני המסעדה? בקושי משלמת שכר דירה כי  מי עושה מסעדה סינית באוספיה שכולם באם לאכול חומוס שישי קבב?
    וחוץ מזה שלישי הוא לא דרוזי הוא מומר נוצרי מבלנון הוא נכשל במבחני כניסה לצד"ל והתאהב בפקידה מבני עקיבא (עוד שבנות היו הולכות לצבא) תרצה של המג"ד שאמרה לו אתה לא יהודי!אני לא מביאה הביתה אחד כמוך.
    אמר לה ככה? הנה הלך והתגייר והתחיל לקיים מצוות רק בכדי לגלות שתרצה בנתיים חזרה בשאלה ושוכבת רק עם גויים ערביים ככל ההאפשר והוא עם כאלו? לא מדבר לא אפילו.
    חוץ מזה רביעי? זה בכלל ל הוא זה כנראה ג'ורג אחר לגמרי.

    אהבתי

      • בכל אופן זה לא ג'ורג' ההוא ככה שאין על מה לכתוב….
        תרצה של המגד? כבר כתבתי עליה כמה פעמים. אל תשאלי איזה פאדיחה. היא אחרי שהשתחררה  עברה ללמוד באוניברסיטת חייפה ושמה היא גרה עם א. (לא א. של הנשיא אלא א. אחרת ) ושמה בדירת סטודנטים שלהן אל תשאלי מה היה קורה בחדר של א. כל לילה וכל בוקר. ותרצה? היא רק מדליקה נרות ובודקת כשרויות ומטיפה מוסר לא' בבכל בוקר על מה שהיה בלילה ושזה שחיתות ושזה כמו בהמות וכבוד בת מלך פנימה.ושם היו סמינרים על טוהר מיני כמיטב המסורת של בני עקיבא אבל הכל נפתר בלילה אחד בחוף נועיבה ואני אקצר לך את הסוף וא' ותרצה היום גרות בקיבוץ בצפון ומגדלות ביחד את הנכדים והנכדות שלהן משתי הילדות שנולדו להן. וככה לא צריך לכתוב פוסטים מספיק לפתוח קצת את העינים ולכתוב מה שקורה בצד השני של הבית….
        בכל אופן זה לא ג'ורג' ההוא ככה שאין בעיה יותר.

        אהבתי

    • תודה שולמית… ועכשיו הוא עדי הוסיף עוד…. משתלב מצוין עם עלי גפן….אוף, היית חייבת להזכיר לי את כל המאכלים הרחוקים האלו? ….
      (תמיד אנחנו נגררות לשם… צריך פעם להפגש באמיתי לצד איזה מגש או שניים).

      אהבתי

  2. מה להגיד, תמר. קודם כל נכנסתי דרך הלינק ל"חלק 1", דהיינו הרישום והמילים של גורודין. מצמרר בפני עצמו, חלק 1. ושלך, לעומת זאת – מאתגר, אך לא מאיים. פתח אופציות. מסקרן. בהחלט מסמן פה לקוראת: שווה מעקב, לשים לב מתי יגיע חלק 3 (או אולי תחליט זאת פה על מיספור לא רציף? כי מה הקשר של שתיים לאחת, בעצם?)
    ואכן, התוספת על עדי בן יעקב – נופך בפני עצמו. תוגש תרצה לקוראים בפירוט!

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s