עם כל התוספות

גילוי נאות: בֶּפֶּה מֶסִינִי – הבעלים של מסעדת בֶּפֶּה אֶנְד גָ'אנִיז, אלו שמותחים פיצות כמו כביסה, הוא חבר קרוב שלי ועד לא מזמן, אף קרוב מאוד. אני יודעת שזה מפתיע, אבל על הפעם הראשונה שנכנסתי לאכול שם צהרים עם דונה (היא הציעה), הזמנתי אחת שערורייתית עם כל התוספות והוא בדיוק הגיע לבדוק אם הסועדים מרוצים. חתול לבן רבץ על כתפו הימנית וזה נסגר במבט ראשון – נהיה בינינו וגם מכנה משותף: חתולים לבנים. הוא מגדל, אני חובבת.

 

כמתבקש, על בסיס טמפרמנט ים תיכוני בארץ זרה, דברים התלהטו במהירות. ממש לפני הוָלנטיין דֵיי, בשנה שעברה נהיינו סוג של זוג – אם לא מחשיבים את שאר הנשים שהוא פלרטט איתן בכל הזדמנות. אבל הייתי טובה בלהעלים עין וציירתי לו לכבוד החג הוורדרד זוג מגנטים בצורת לב, להצמיד על המיני מקרר שיש לו בחדר השינה (איזה גבינות מעולות הוא שומר שם…!).

ארזתי מצועצע עם זר ורדים והוספתי טקסט מושחת, בכרטיס ולנטיין שעיצבתי ומכר חלש (כנראה יותר מדי ישבן בשביל השמרנות האמריקאית…), אבל הייתי בטוחה שבֶּפֶּה יאהב. אָלֶף – כי הוא ההפך מצדקן וְבֵּית – כי רצפת הפסיפס העתיק עם פסיכה ואֶרוֹס המופיעה בכרטיס, נמצאת בווילה הרומאית בקזאלה שבסיציליה ובֶּפֶּה נולד ממש קרוב לשם, במסינה.

הוא לא השתגע על ההיפוך הג'נדרי – שאני זו שהביאה את הפרחים אבל נדלק חזק על היותי אומנית זעירה. זה כל כך נשי, תָמָרְצ'וּלָה! הסמקתי הרבה כשפיטם אותי בטירמיסו קפה שלושה טעמים, הפריז במחמאות גופניות והוכיח ללא לאות את מותג 'המאהב האיטלקי'. עד כלות התאהבתי בו וגם באנריקו החתול הלבן שרבץ יחד איתנו על מיטת המים העגולה, כמו כלב-ים.

אבל בתחילת החורף השנה, לפני שבארץ ירדו גשמי ברכה ומילאו את הכנרת, עדיין לא הספיקו לזרום הרבה מים בירדן ומשהו בינינו החל להתייבש. חמדנותו השובינסטית, דעתניותי הפמיניסטית או פשוט העובדה שהיה כמעט בלתי אפשרי לנהל איתו שיחה שאינה מטפלת באוכל או סקס – למדתי על בשרי, שגם זה יכול בסופו של דבר לשעמם.

אָרִי וְדֶרְצִ'י – ציננו מגעים ועברנו בהדרגה לקשרים עסקיים נטו. היום אני רק מציירת לו עגבניות. הוא תולה אותן כדקורציה ניידת של אורגינליים למכירה, בבר היין-קָלְצוֹנֶס החדש שלו וכשיש קניה אני באה לאסוף מזומנים. הכל שחור, ברור.

pomodoro-sign1A

כמה מחברותיי הטובות ביותר רואות בפרשיה עם בֶּפֶּה מעידה שעדיף להדחיק. כתם המוני בהיסטוריה הקונספטואלית שלי, שנחוץ להסיר. בו זמנית ומתוך ידידות אמת – הן כמובן מצפות שאצייר להן פומודורו במתנה – אך בניגוד לבֶּפֶּה, כולן כאחת איומות בהכנת קינוחים.

11 מחשבות על “עם כל התוספות

  1. איזה סיפור עסיסי, מלא מיץ עגבניות, יצרים ואיטלקי שוביניסט חובב סקס ופיצה. כמה שכל זה סקסי (פיצה זה סקסי?) אחחח הכתמים האלה שצריך להסיר תמיד יהיו החומרים שמהם נולדים סיפורים טובים…

    אהבתי

    • תודה דודו ותודה על השאלה: כן, בהחלט הפיצה שעושים אצלם מאוד מאוד סקסית. אפילו אם תזמין את כל התוספות (כפי שחזרתי ועשיתי לא פעם אחת) לא תקבל חזירות של ארוחה שלמה דחוסה על בצק עבה מוצף בשכבת גבינה חונקת, אלא יגישו לך בצניעות מקבילה ליצירת אמנות – בצק דק, מכל דבר מעט אבל איכותי, מעוצב ומתוזמן. לטעמי הכי עושה את ההבדל, זה ענין המשחק המקדים שלהם עם הגבינה – פרוסות מוצרלה משובחת שעוברות התכה זריזה ומתפרשות ביצירתיות רק על חלק משטח הבצק.

      אהבתי

  2. מצטרפת לדבריו הנכוחים של ד"פ מעליי (שכהרגלו, מקלף ומגיע עד מיץ העגבניות – לעניין נטו), ומסכמת בתמצית: אחלה, תָמָרְצ’וּלָה! ומעירה, בשולי הדברים, כי איך אפשר שלא להתאהב עד כלות באנריקו הרובץ ככלב ים? (גילוי נאות: המגיבה חובבת חתולים, מוקסמת מלבנים [אוהבת שחורים] ו'איומה' אפילו לא מתחיל להגדיר אותה בתחום הכנת קינוחים. 'כישלון קולינרי' זה הרבה יותר בכיוון)

    אהבתי

  3. נכון, אני מערבב דבר בדבר, אבל נראה לי שנודע בזה הרגע מיקומה החדש של סדנת האושר האינסופי. הפרטים, לדעתי , בידי המְחֲבֶּרֶת

    אהבתי

  4. יצא לי הלחץ דם מהורידים של האוזנים רק מהמחשבה מה הולך שם בין הסירים של הפומפדור. חוץ מזה על מה רצית שידבר? על המצב הביטחוני בדרום? נשים? אף פעם שום דבר לא מספיק להן. גם  מאהב איטלקי רב לבידו וכשרונות אינו טוב היות והלה מדבר רק על סקס ועל אוכל. אאממהמהמי סאנטאה לוצ'יה

    אהבתי

    • אולי אתה צודק עדי … הרי לא פעם ראשונה שאני שומעת את הטענה הזאת – מה את עוד צריכה? למה זה לא מספיק לך? אני לא יודעת, אבל באמת התחלתי להשתעמם ובֶּפֶּה לא לקח את זה קשה מדי…. מן הסתם התעייף מהניסיונות שלי להלהיב אותו לשנן ביחד, בסופי שבוע את תורת הקוונטים (אני מוצאת את זה מאוד רומנטי…). ו-עם כל המתיקות שלו עדי – כשהוא בישל אסור היה להתקרב, את סודות התבלון הוא למד מהמאמא שלו ולא שש לגלות אותם לכל פומפדורית (….ובטח לא לזן המתחכם) כך ששוב קלעת – דיברתי, במקום לקלוט את מה שחשוב. טו לייט….

      אהבתי

כתיבת תגובה