הגאומטריה של מערכת הרבייה

כנערה, פרופסור מרתה ג'ונסון הייתה כחושה, משהו נורא ואמה הרעיפה עליה ברשעות את הכינוי 'רבע אווז' ובאותה תקופה אכן סבלו האווזים שגידלה משפחתה המלוכלכת – סבתה, הוריה ושלושת אחיה שכל בלסתות, מבצורת מנטלית. אלא שלפחות באמצעי הזדוני הזה (נדמה שמחתה עכשיו דמעה מלאכותית), לא ניתן היה להתריס נגדה. שכן, כבר בגיל צעיר מאוד, כשרונה הגאומטרי השפריץ למרחקים ארוכים וכמו בא לה משום משום מקום, זאת אומרת על פי הנוגעים בדבר והממצאים הביוגרפים וכבר יש מי שכותב.

נערת האווזים / ז'אן-פרנסואה מילה / 1863 

עם החופן הזה שמעורר על פי רוב אמפתיה עירונית, או במילים אחרות – בתיאור מלודרמטי רזה, היא פותחת את קורסי המבוא שהיא נותנת מחוף לחוף והם גם ניתנים לרכישה און-ליין. מדובר באלפיים וחמש מאות דולר לחתיכה של שעה וחצי ואגב, כשמתבוננים בג'ונסון היום, לא ניתן לזהות בה זכר לרבע של משהו, כל כולה גופניות מלאה ושבעה.

אבל בהרצאה הזו, שפולחה לנשים בלבד מטעמי נוחות, אף אחת לא העזה לצלול לתוך מחשבות סותרות כאלו, כשלמולה ניצבה ענקית מגדרית, אחת המבריקות ביותר, שידעה לנווט ולתעל משקל סגולי למיליונים ובכלל ניתן להכליל ולומר שסטודנטיות טריות לגאומטריה של מערכת הרבייה, אינן נוטות להסתבך.

חוץ מאחת, מלאני בסקין, טבעונית לוחמת ומיילדת במקצועה שבאה כי נשבר לה. הולך עליה מאחורי הגב שהיא אוהבת לדחוף את האף שלה למקומות לא צפויים, ממש מתאבדת ובאמת לאחר שמדדה שמסתמן שהפתיחה הסתיימה, הביאה לג'ונסון חוקן כזה, שעשה לכולן שם ואקום בתעלות התחתונות.

היא הרימה יד ושאלה בקול צפצפה מתמקח, כמה מחזורים יש לאישה שגדלה על כבד אווז עד שהיא מתייבשת.
ברור, זאת הייתה שאלה חצופה ומעליבה, אם כי לכאורה מתבקשת ממי ששכבה על כבישים על מנת לחסום את דרכן של משאיות שהובילו אווזים למשחטות, אבל פרופסור מרתה ג'ונסון לא ידעה את זה, גם לרוב הייתה רגילה להתנגחויות מקצועיות מצד גברים ובמראה הדחלילי של מלאני לא ניכר כל אות אזהרה, היא אף הזכירה לה את עצמה בנערותה.

רועת האווזים המשכילה חייכה חיוך לא רצוני והסמיקה בהפתעה כמו עגבנייה נבוכה עם גלי חום שכבר לא היו לה, עד שקולה הבשרני נעתק מהתרגשות ועל סף דמעות אמיתיות בקושי הצליחה לפלוט: חמש מאות עשרים ושלושה. 

11 מחשבות על “הגאומטריה של מערכת הרבייה

  1. למען האמת מלאני בסקין שאלה שאלה לענין אבל האם יש הבדל בין מי שגדלה על כבד אווז או כאלה אשר גדלו על גבינת עזים..?
    אכן פתיחה יפה לספר אשר עשוי להיות מותח ומרתק ברור שכל מה שקשור לאווזים מעורר הרבה סקרנות אבל יותר מכל תאבון בריא..זה נכון במיוחד כאשר כבד אווז מונח על צלחת לבנה ולצדו צנצנצת עם רוטב שמפיניון מטובל ומריח כמו כמהים מבושלות כמובן שאסור לשכוח את היין..יפה יפה יפה אהבתי..

    אהבתי

  2. רואים לה. אני לא יכול עולה לי החץ דם! עד שנרגעתי מהצארינה…

    אגב בתי ילדתי שכידוע לך חוסה עכשיו במעון הטיפולי המוכר לך בהר הצופים עושה ממש בימים אלו איזה שהיא עבודה השוואתית בנושא משהו בהיסטוריה של האמונות והיא מתחרבשת עם דמות האישה לאורך ההיסטוריה באמנות והסבה את תצומת ליבי לכך שתמיד תמיד נשים עם אברי הרביה חשופים תהנה מנוקדת מבט פרולנטלית ולא משנה מה האקטיבתי שלה ומה היא עושה זה היה אחרי שהצעתי לה לבחור את נקודת מבט או של הציר או של האוביקט לאורך התקופות..) 
    בואי ננשה לחשוב לרע מדוע פשטה את שמלתה נערת האווזים? אולי רק רצתה לרחוץ גופה מהריח של האווזים ,אולי.אולי מחכה לנער החזירים והם הולכים לרחוץ יחדיו? אולי היא נאטורליסטית אוהבת שמש? מה שבטוח שרואים לה….

    אהבתי

  3. מעניין לגבי נקודת המבט, לי היה הרושם, שאמנותית כל האיברים בגוף האדם כבר נחשפו כבר מכל הכיוונים…
    לטעמי הלא גברית, הציור של מילה – נערת האווזים, נותן הצצה לעירום מאוד שקט ומעודן, פשוט יופי.
    ואם מגלגלים – למה השתעשעה עם המים על גדר הנהר? ניחוש שלי, כי היה מזג אוויר מעולה וצייר מפורסם שהייתה חצי מאוהבת בו, אמר לה שהיא יפיפייה ושהוא רוצה לצייר אותה.

    אהבתי

  4. זה שנשים מסוימות היו מאוהבות במורים לציור מסוימים ומוכנות לפשוט מחלצותיהן לכבודם לא מחייב את נערת האווזים. אם היתה מאוהבת בצייר לא היתה רועת אווזים אלא עוזרת באטליה. היא חיכתה כנראה לרועה החזירים.

    אהבתי

    • הכל מילים וצבעים כלומר פנטזיה. אתה לוקח את העוזרת באטליה, מפזר לכמה אווזים קצת לחם בנהר ועושה חיבור ספרותי על בסיס רחצה. למי אכפת אם באמת הייתה רועת אווזים או לא? אבל אהבתי את הרעיון של רועה החזירים, מענין אם מילה צייר אותו נוחר בשדה עם החזירים שלו. חיפשתי ומצאתי אחד אחר.

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s